Vstop v podjetniške vode: 7 najpogostejših napak

Vstop v podjetniške vode: 7 najpogostejših napak

Star slovenski pregovor pravi, da se na napakah učimo in kot pravijo strokovnjaki na področju podjetniškega svetovanja, se pri ustanavljanju ter začetnem vodenju podjetja pojavijo številne napake.

Star slovenski pregovor pravi, da se na napakah učimo in kot pravijo strokovnjaki na področju podjetniškega svetovanja, se pri ustanavljanju ter začetnem vodenju podjetja pojavijo številne napake. Izpostavljamo 7 najbolj pogostih, ki se pripetijo tako začetnikom v poslovnem svetu kot tudi starim mačkom, ki ustvarjajo novo podjetje. 

Preverite najpogostejše napake in se jim skušajte izogniti:

1. Izdelke ustvarjate v vakuumu 

Z ekipo sodelavcev imate odlično idejo za storitev oziroma izdelke v katero ste vložili mesece dela. A ko jo želite ponosno predstaviti svetu, ta nikogar ne zanima. V mesecih, ko ste pilili idejo ste pozabili na pomemben faktor, in sicer niste niti preverili ali bo končen produkt koga zanimal. Preden se povsem potopite v idejo, napravite podrobno analizo trga in se obrnite na potencialne kupce. Če je odziv pozitiven se lotite dela, če pa je odziv slab, se raje posvetite drugim idejam. 

2. Enakovredno lastništvo 

Velikokrat se zgodi, da se prijatelji ali sorodniki odločijo, da skupaj ustanovijo podjetje, lastništvo pa si razdelijo 50/50. Vse seveda poteka gladko, dokler ne pride do navzkrižnih interesov, ki zaradi enakovrednih glasovnih pravic lahko privedejo, do nazadovanja podjetja ter zaustavijo njegovo delovanje in razvoj. Prav tako pa je neprimerna razpršitev lastništva med veliko različnih partnerjev.

Svetovalci pravijo, da nekdo pač mora biti glaven. Če se ne morete odločiti kdo in se še vedno povsem nagibate enakovrednemu lastništvu, potem naj ima dva odstotka deleža neki zunanji sodelavec, ki bo v primeru konflikta na situacijo prinesel svežino in nove ideje. Zapomnite si, ko je v igri denar, je prijateljstvo lahko hitro pozabljeno.

3. Prenizke cene

Nekateri podjetniki menijo, da je recept za uspeh v nizkih cenah. A kar si je dobro zapomniti je, da je za uspeh produkta potrebno plačati tudi oglaševanje in vlagati v razvoj ter raziskave. Preden postavite cene preračunajte vse stroške, predvsem pa postavite cene, ki jih bo trg še sprejel.

4. Primanjkljaj kapitala

Bodite zmerni in objektivni pri projekcijah o prodaji, razvoju izdelka in stroških. Poskrbite, da boste imeli dovolj denarja za celoten prodajni cikel ali vsaj do naslednje dokapitalizacije.

5. Manjka vam osredotočenost

Realnost je precej preprosta: nikoli ne boste imeli dovolj časa, ne denarja, ne dovolj zaposlenih ljudi, da boste izkoristili vsako dobro priložnost, ki se vam bo na poti ponudila. Osredotočenost na manj stvari večkrat prinese boljše rezultate.

6. Perfekcionizem

S to težavo se srečujejo predvsem inženirji, ki svojega izdelka javnosti ne želijo predstaviti dokler ni popoln in dodelan do potankosti. 

Strokovnjaki poudarjajo, da se je v tem primeru potrebno spomniti zlatega pravila 80/20, kar pomeni, da vas bo realizacija zadnjih 20 odstotkov projekta oziroma končna faza stala največ.  Trg se spreminja, zato se osredotočite na ustvarjanje prodajnih hitov v omenjenem času in si postavite roke za razvoj izdelkov. Ko rok poteče mora izdelek nujno na trg.

7. Nikoli ne priznate napake

Od vseh napak, ki jih prinese svet podjetništva je ta najverjetneje največja! Ko namreč ugotovite, da ste naredili napako jo takoj priznajte in jo skušajte čim prej in čim bolj učinkovito odpraviti. V primeru, da kljub temu da prepoznate napako le to ignorirate, postane ta vse večja in večja. 

Povzeto po nasvetih Paula Lemberga, ameriškega poslovnega svetovalca.