Dodaj svoje podjetje

Če se ukvarjate s spletno prodajo veste, da se kupci različnih generacij včasih razlikujejo kot dan in noč, preverite kako!

Če se ukvarjate s spletno prodajo veste, da se kupci različnih generacij včasih razlikujejo kot dan in noč, preverite kako!

Zagotovo veste, da se kupci in njihove navade lahko močno razlikujejo. Seveda je pri vsem skupaj pomembno, da svoje kupce in njihove nakupne navade dobro poznate ter da svojo marketinško strategijo prilagodite njim. Koga in kako jih boste nagovorili prepuščamo vam in vašim marketinškim strokovnjakom, mi pa smo pripravili kratek povzetek nekaterih slovenskih in tujih raziskav, ki vam bodo pobližje predstavile njihovo nakupno vedenje na spletu.

Pri spletnem nakupovanju so razlike med babyboom generacijo (nad 55 let), generacijo X (36 -55 let) in X (23-35 let ) oziroma milenijci in generacijo Z (pod 23 let) precejšnje. Za izboljšanje prodajne strategije pa je pomembno dejstvo, da babyboomerji niso zelo prisotni na spletu, pravzaprav je delež tistih, ki nakupa na spletu še nikoli niso opravili večji od tistih, ki so ga. Nasprotno je pri milenijcih, ki na spletu aktivno kupujejo – okoli polovica vsaj enkrat na mesec.

To seveda ni presenetljivo, saj so milenijci otroci digitalne dobe – vseprisotni na spletu, najbolj aktivni uporabniki mobilnih naprav in ostale sodobne digitalne tehnologije, nakupovanje na spletu pa jim je malodane položeno v zibko. Iščejo personalizirano nakupno izkušnjo na visokem nivoju. So izjemno zahtevni, pogosto pa pri odločanju za nakup in celo po nakupu nepredvidljivi. Veliko dajo na fleksibilnost, različne možnosti dostave, ki mora biti kar najhitrejša in podobno. So tudi med tistimi potrošniki, ki v komentarjih, ocenah in mnenjih, največkrat na družbenih omrežjih, aktivno delijo svoje izkušnje. 

Nasprotno babyboomerje odlikuje večja zvestoba. Po podatkih raziskave o dostavi po spletnem nakupu v ZDA in Evropi (podjetje MetaPack in agencija Research Now) se k spletnim trgovcem, s katerimi so imeli pozitivno izkušnjo vrne skoraj 70 % potrošnikov. Veliko bolj kot milenijci tolerirajo tudi negativne izkušnje s spletnimi ponudniki in zgolj 26 % bi se jih v primeru slabe izkušnje pritožilo. 

Pomembna razlika med enimi in drugimi je v izbiri ponudnikov (Shopper's Mind 2016). Medtem ko digitalna generacija brez težav zaupa tujim ponudnikom (le 17 %  jih nakupa ni opravilo pri tujem trgovcu), babyboom generacija oziroma več kot polovica le te ostaja zvesta izključno domačim spletnim stranem oziroma ponudnikom. (42 % odstotkov vprašanih v zadnjem letu pri tujem spletnem trgovcu ni nakupovala). 

Pomembno se razlikujejo tudi zahteve glede načina plačila in dostave. Brezplačna dostava več pomeni babyboomerjem, ki pa plačilo izdelka največkrat izvedejo gotovinsko po povzetju, med tem ko X, Y in Z generacije poleg tovrstnih plačil vse bolj aktivno uporabljajo tudi kreditne kartice in Paypal. 

Če mislite, da vas hitre spremembe potrošništva na spletu še niso dohitele, ali pričakujete da se bodo pravkar vrnili stari oziroma obstoječi poslovni modeli, temu nikakor ni tako. Glavni potrošniki, ki trenutno največ kupujejo, so generacija Y in da bi izpolnili svoje želje zahtevajo vse boljšo uporabniško nakupovalno izkušnjo. Prihaja pa tudi že generacija Z. Če so generacije do zdaj prek spleta nakupovale s pomočjo računalnika in na mobilnih napravah le brskale za izdelki in storitvami, se bo tudi to kaj kmalu spremenilo.

  • 059/365-660
  • info@mediaorbis.si